Telefonnummer

073-999 37 94

E-post

info@morebeautiful.se

Här har vi samlat vanliga frågor och svar kring kontakt, bokning och betalning samt om behandlingarna. 

Kontakt

Vilka öppettider har ni?

De vanliga öppettiderna är:

Måndag: 09:30 – 16:30
Tisdag: 09:30 – 16:30
Onsdag: 09:30 – 19:00
Torsdag: 09:30 – 14:00
Fredag: 09:30 – 16:00
Lördag: 10:00 – 15:00
Söndag: stängt

Andra tider kan vara möjliga efter överenskommelse. Kontakta Kerry!

Hur kommer jag i kontakt med er?
Eftersom Kerry ofta är upptagen i behandlingar, rekommenderar vi e–post eller sms i första hand.

Telefon: 073-999 37 94
E-post: info@morebeautiful.se
Adress: Tunnlandsvägen 11, Ekerö

Vi finns också på Facebook och Instagram.

Kan man boka för möhippa, tjejkväll eller annat event?
Det kan man absolut göra – och Kerry kommer också gärna hem till dig och dina vänner. Kontakta Kerry med dina önskemål!

Bokning och betalning

Hur betalar jag?
Du kan betala med Swish eller mot faktura. Om du betalar mot faktura är betalningstiden 20 dagar.

Vad gör jag om jag inte har fått min faktura?
Om du ska betala med faktura, men inte fått någon, kontakta: info@morebeautiful.se så ska vi rätta till felet.

På grund av hög belastning skapas ibland fakturorna med ett par dagars fördröjning. Du har dock alltid 20 dagars betaltid från det att fakturan skapas och skickas till dig, oberoende av när du hade din behandling.

Får jag någon påminnelse om min tid?
Efter att du bokat din tid får du ett meddelande via e-post och ett via sms som är en bekräftelse på din bokning.

Jag behöver avboka – hur gör jag?
I det bekräftelsemejl som du fick i samband med bokningen finns en kod för avbokning.

  1. Gå till Boka direkt.
  2. Skriv in din kod i fältet för Avbokningskod.
  3. Klicka på Hämta bokning.

Avbokning måste ske minst 24 timmar innan avtalad tid.

Om du inte avbokar i tid, måste du ändå betala för behandlingen. Jag hoppas att du då vill ge summan direkt till Stockholms stadsmission.

Betalningar till Stadsmissionen via: Swish: 900 35 18 eller Bankgiro: 900-35 18

Hur hanterar ni mina uppgifter?
More Beautiful värnar om din integritet och din rätt att själva bestämma över dina personuppgifter.

Vi har därför en omfattande integritetspolicy som du kan läsa här:

Vår integritetspolicy

Om behandlingarna

Jag vill veta mer om…

Jag är missnöjd med min behandling
Kontakta oss direkt så ska vi göra vad vi kan för att lösa problemet. Lösningar kan vara kompletterade behandling utan extra kostnad eller pengarna tillbaka.

Skulle vi inte komma överens, har kan du vända dig till Konsumentombudsmannen eller Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Kan ni garantera resultat?
Nej, det är generellt sett inte möjligt att garantera resultat då alla människor är unika och reagerar på olika vis av olika typer av behandlingar.

De behandlingar och de produkter som används är dock vetenskapligt testade och har används effektivt och framgångsrikt vid många tillfällen.

Finns det risker med att genomföra behandlingarna?
Den vanligaste risken när man genomgår en behandling på en skönhetssalong är att utövaren inte är har den kompetens som behövs för att utföra behandlingen. Därför är det viktigt att alltid försäkra sig om att hudterapeuten har både certifieringar och erfarenhet på området.

Kerry Rigby är certifierad hudvårdsterapeut och har dessutom separata certifikat och utbildningar för de produkter som kräver det. Utöver sina utbildningar har hon 20 års erfarenhet i branschen.

Skulle något ändå gå fel, har More Beautiful en ansvarsförsäkring via Folksam.

Försäkringen är direkt kopplad som Kerry Rigby som utövare, vilket innebär att den gäller oberoende av var hon utför behandlingen. Det är därför lika tryggt att anlita henne på salongen som i hemmiljö.

Det kan också vara tryggt att veta att under hennes tid som skönhetsterapeut har hon aldrig behövt använda försäkringen.

Är du orolig gällande riskerna för en specifik behandling så tveka inte att kontakta Kerry – hon kan både hjälpa till att förklara potentiella risker och rekommendera alternativa behandlingar.